W ramach Europejski Tydzień Kodowania, uczniowie naszej szkoły poznawali tajniki programowania, które rozwija logiczne myślenie, kreatywność i uczy rozwiązywania problemów.
Uczniowie na lekcjach informatyki przy użyciu oprogramowania Scratch, rozwijali niektóre z podstawowych aspektów umiejętności myślenia komputacyjnego.
- Uczniowie klas 6-8 zaprogramowali „Grę w pytania i odpowiedzi”, wykonując następujące zadania:
- tworzenie sekwencji instrukcji, które kontrolują zachowanie programu,
- wykorzystanie zmiennych do przechowywania tablicy wyników,
- interaktywność z użytkownikiem poprzez zadawanie pytań, na które użytkownik odpowiada, pisząc na klawiaturze,
- myślenie logiczne poprzez dynamiczne dostosowywanie reakcji postaci do odpowiedzi użytkownika dzięki zróżnicowanym instrukcjom.
- Klasy 4-6 - „Stwórz własne arcydzieło!” – poznały tajniki grafiki wektorowej. Przybliżyli sobie koncepcje informatyczne za pomocą rysowania i rozwijania wyobraźni.
Uczniowie klasy 6 na lekcjach j. polskiego zmierzyli się z tangramami ortograficznymi dotyczącymi związków frazeologicznych. Z kolei uczniowie klasy 5, którzy są w trakcie omawiania lektury ułożyli schemat związany z bohaterami książki.
Klasa 3 - metoda prób i błędów była również w klasie 3 dobrym sposobem na naukę kodowania. Nie zniechęcało to dzieci bo dodatkowe podpowiedzi prowadziły do rozwiązania zadania.
W klasie II – na lekcji religii dzieci kodowały modlitwę „Chwała Ojcu”.
W klasie I - tematem zajęć były dary jesieni. Uczniowie podzielili obrazki na zbiór owoców i warzyw a następnie odczytywali zakodowane za pomocą symboli graficznych informacje. Tworzyli również kod przy pomocy strzałek kierunkowych i kolorowali obrazek według współrzędnych.
Kodowanie na zajęciach świetlicowych w klasie 2 i 3 bez użycia komputera, to zabawa, która przygotowuje do nauki programowania.
IM